čtvrtek 28. prosince 2017

HOW TO STAY POSITIVE

Blíží se nový rok, což pro mnohé z nás znamená pomyslnou startovní čáru, která nám dodává odvahu začít s něčím novým. Co se týče mě, novoroční předsevzetí typu zhubnu nebo přestanu tolik koukat do mobilu, jsem po tolika neúspěších vzdala a zastávám názor, že pokud chci něco změnit, nemusím čekat na 1. ledna.  Ale i přes všechny výhrady, které mám ohledně dávání si novoročních cílů, se neubráním pocitu, a troufám si říct, že v tom nejsem sama, že začátek roku pobízí k tomu, udělat ve svém životě nějakou, ať sebemenší, změnu.


BÝT POZITIVNĚJŠÍ A K VĚCEM SE STAVĚT ČELEM






S tím půjdu do nového roku já.  V posledních měsících, i přes to, že by to mělo být právě naopak, mám tendenci na vše koukat skepticky. Pravidlo: „Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítra“ jsem si upravila spíše na: „Pokud to jde odložit, odlož to“, a tak ve finále mám milion věcí, které přirozeně nemám šanci stihnout (a proto radši nedělám nic). Asi je zbytečné to zdlouhavě popisovat, protože se vsadím, že alespoň část z vás se v tom popisu našla.  
Není to o tom, 1.1. překopat celý svůj dosavadní život a začít stavět nové základy. Myslím, že stačí pár drobných změn, které stojí minimální úsilí a hned se vše bude jevit v pozitivnějším světle. 


Tip n. 1


Probudit se sportem


Může to znít jako blbost, ale věřte, že protáhnout se po ránu udělá velkou změnu. Jediné, co je k tomu třeba, je přenastavit si budík o 10 minut a najít si cvičení, které vás bude bavit i po ránu. Může to být jóga, protahování nebo menší posilování. Hned co vstanete, vrhněte se na to. 10 minut uteče jako nic a vy hned po probuzení budete mít pocit, že jste pro sebe něco udělali. 


Tip n. 2


To do list

Taková klasiku, kterou ale nejde nezmínit. Jde o to, sestavit si večer seznam věcí, které chcete následující den stihnout a toho plánu se držet. Zásadní je, nepřehánět to. Pokud se bude váš to do list podobat spíše seznamu na týdenní nákup a vy stěží odškrtnete třetinu, bude to mít efekt opačný než motivační.

Tip n. 3


Neodkládat, neodkládat

Nejhorší, co můžeme udělat, je hned po ránu otevřít telefon a projíždět sociální sítě, protože ať chceme nebo ne, sebere nám to tolik času, že se ve finále nestačíme divit. Jestli víte, že máte důležitý projekt do školy, začněte s ním hned po snídani a mobil ukliďte někam daleko od vás. Budete překvapeni, jak dokáže zvednout náladu to, když se ve 4 odpoledne budete moct pustit do věcí, které vás baví bez toho, aby vám v hlavě svítila kontrolka.


Tip n. 4


Dělejte si deníček

Sama si od září vytvářím foto deníček a musím říct, že by mě na začátku nenapadlo, jakou radost z toho budu mít. Můžete se vypsat ze špatné nálady nebo se jen kouknout zpět a zasmát se. Taky uvidíte, že to, co se dříve jevilo jako konec světa, se s odstupem pár měsíců vůbec nezdá jako taková katastrofa.



Jak to máte Vy s novoročními předsevzetími? Pokud nějaké máte, určitě je nechte v komentářích!

Krásný Nový rok!


9 komentářů:

  1. Miluju přesně takové články! Mám pocit, že se poslední dobu s nimi roztrhl pytel, ale tím lépe. Protože tohle se přesně na "bad days" hodí. Boží! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda 😻 Budu v nich pokračovat!

      Vymazat
  2. Ten denníček si plánujem začať robiť aj ja :P ostatné predsavzatia sú dosť realistické. tak som zvedavá, či to zvládnem :P

    Viki Ceglédyová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. deníček je super! Budu držet palce, ať se předsevzetí vyplní:)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Danijel Radanović6. května 2018 3:17
    Ja třeba ráno hned koukám do mobilu, protože vím, že se tak snadno probudim, bez většího úsilí a nepůjdu třeba zpátky do postele. Je ale pravda, že bych mohl vymyslet něco jiného, protože občas to koukání do mobilu zabere víc času než si přejí. Díky za skvělý článek, je zajímavé jak máme podobný přístup k věcem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem ráda, že se článek líbil! :) Já sama na mobil taky kouknu, ale snažím se to omezovat!

      Vymazat